انواع هاش

برای آشنایی با انواع هاش نیاز به دانشتن اطلاعات اولیه در رابطه با انواع تیرآهن می باشد . تیر آهن H یا هاش که نام خود را از حرف بزرگ اچ از زبان انگلیسی استقراض می کند ، قطعه ای فولادی از نورد گرم است که به طور قابل ملاحضه ای مستحکم می باشد.

تیر آهن های I و H، که در ابتدا عناوین خود را از هند گرفته و امروز جهانی شده اند، بر مبنای شکل سطح مقطع هایشان نامگذاری شده اند . به بخش میانی و اصلی تیرآهن ، "جان" و به لبه های و کناره های آن "بال" اطلاق می کنند.

انواع هاش

تیر ها برای تحمل وزن های سنگین طراحی شده اند. تیرآهن ها به عنوان یک عضو اصلی در سازه ها در قابها و شاسی های کف استفاده می شود و همچنین می توان هر جا که نیاز به تحمل بارهای اضافی بود ، روی آنها حساب کرد.

اما تفاوت بین تیرآهنH و I-Beam چیست؟

هر دو تیر به نظر می رسد اما برای بخش های مختلف ساخت و ساز  استفاده می شوند.هر دوی آنها دارای بالهای های بالا و پایین هستند، تنها تفاوت آنها بالهایشان است. در تیرهای I، بالها  از عرض کمتری برخوردارند یعنی فاصله ی لبه های بال تا انتها (محل تلاقی شان با جان) نسبتا کوتاه است.

از انواع هاش می توان به دو نوع HEB و HEA اشاره نمود که هر دو آنها از زیر مجموعه های گروه هاش می باشند ، البته تیرآهن بال پهن HEB یا هاش از نوع سنگین "H"بوده، یعنی این تیرآهن بال پهن، دارای ضخامت بیشتری نسبت به تیرآهن بال پهن HEA میباشد.

برای استفاده در طول های بلند، تیرهای هاش بسیار مفید تر ازنوع I  آنهاست زیرا می توان آنها را به اندازه های مختلف ساخت. H-beams می تواند برای طول 100 متر استفاده شود، در حالی که I-beam ها برای طولهای حداکثر 30متر مناسبند.

جان تیرآهن های هاش ، در مقابل نیروهای برشی  و بالها در برابر بسیاری از خمش های لحظه ای مقاومت می کنند. تئوری تیرآهن هاش نشان می دهد که شکل آنها ، یک فرم بسیار کارآمد برای تحمل بارهای خمشی و برشی دراین تیرهاست .

لطفا جهت اطلاع از قیمت هاش ، لیست فروش هاش و اقدام جهت خرید هاش به وی سایت آهن نت مراجعه و از لیست انواع هاش بازدید فرمایید .