فنس فلزی آهن نت توری حصاری

 معمولا برای تعیین محدوده هر ملکی دیواری کشیده می‌‌شود تا از ورود افراد یا حیوانات به آن جلوگیری شود. اما گاهی پیش می‌‌آید که محدوده ملک تا چشم کار می‌کند، امتداد داشته باشد که در این صورت، کشیدن دیوار آن هم با ارتفاع بالای دو متر هزینه خیلی زیادی به دنبال خواهد داشت. در این مواقع معمولا به جای دیوار آجری از توری حصاری برای تعیین محدوده باغ یا زمین زراعی استفاده می‌شود. به این عملیات فنس کشی می‌گویند و هزینه آن به مراتب کمتر از دیوار آجری است و علاوه بر این می‌توان ارتفاع آن را تا بالای سه متر نیز در نظر گرفت. با فنس کشی دور باغ و زمین زراعی با توری حصاری نه تنها از ورود افراد متفرقه به محوطه بلکه از ورود حیوانات نیز جلوگیری می‌شود. در این مطلب قصد بر آموزش نحوه فنس کشی با توری حصاری است، ضمن اینکه مزایای این‌ کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.


آموزش فنس کشی با توری فلزی

فنس کشی یک روش تامین ایمنی برای زمین‌های زراعی و باغات به شمار می‌رود که با استفاده از توری‌های حصاری و لوله‌های فلزی انجام می‌شود. در اینجا روش اجرای فنس کشی به صورت دقیق و قدم به قدم آموزش داده شده است.


مرحله اول: تعیین محل اجرای فنس

در مرحله اول نصب فنس فلزی، ابتدا لازم است محلی که قرار است فنس نصب شود، به طور دقیق مشخص شده و اندازه گیری شود. در مسیر فنس کشی نباید هیچ مانعی از قبیل سنگ بزرگ، درخت و بوته و ... وجود داشته باشد و قبل از انجام عملیات نصب محل باید پاک سازی شود.


مرحله دوم: مشخص کردن جای پایه‌ها

برای نصب فنس از میله‌های که به عنوان پایه برای فنس عمل می‌کنند و موجب ثابت نگه داشتن فنس می‌شوند، استفاده می‌شود. این پایه‌ها در چاله‌ها یا گودال‌هایی که کنده می‌شوند، قرار می‌گیرند. بنابراین، ابتدا باید فاصله پایه‌ها از هم مشخص شود و  مطابق با آن محل نصب پایه ها علامت گذاری شود.


مرحله سوم: کندن محل نصب پایه‌ها

بعد از علامت گذاری محل قرارگیری پایه فنس، محل‌های مورد نظر باید کنده شوند و پایه‌ها در داخل آن قرار گیرند. برای این کار باید دقت شود تا گودال به اندازه کافی گود باشد و میله‌های فنس به خوبی سر جای‌شان محکم و استوار قرار گیرند. کندن گودال می‌تواند به وسیله ماشین‌های مخصوص کندن انجام شود تا کارها سریع‌تر صورت گیرد.


مرحله چهارم: پر کردن گودال و ثابت کردن میله‌ها

بعد از قرارگیری پایه‌ها در محل خود با استفاده از ملات این گودال‌ها پر می‌شوند. برای این کار ابتدا ملات آماده می‌شود و میله‌ها در جای خود فرو برده می‌شوند و به وسیله ملات جای آنها محکم و ثابت می‌شود.


مرحله پنجم: سیم کشی در اجرای فنس

از جمله مراحل نصب فنس انجام سیم کشی می‌باشد که موجب می‌شود تا از صاف و درست بودن فنس کشی اطمینان حاصل نمود. برای این کار میله‌ها به وسیله سیم یا ریسمان به یکدیگر وصل می‌شوند.


نکات مهم اتصال توری به ستون‌ها

رول لوله شده برای یک طرف از محیط خود را بر روی زمین قرار داده و آن را در کنار انتهایی‌ترین ستون یا همان ستون گوش قرار دهید. در امتداد ستون انتهایی دیگر، رول را باز کرده تا به یکدیگر برسند. از نیروی کمکی خود بخواهید تا طرف دیگر رول را نگه دارد.

سپس منگنه‌های حصار که از جنس گالوانیزه می‌باشند را بر روی سیم و نرده قرار داده و با چکش آن را در چوب بزنید. اگر جنس نرده‌های شما فلزی می‌باشند، می‌بایست از سیم‌های مفتول سیاه استفاده کرده و آن‌ها را به دور میله و توری بگردانید و در آخر به وسیله انبردست آن را سفت کنید تا هر دو به یکدیگر ثابت شوند.

به همین ترتیب یک به یک توری را با ستون‌ها ثابت کنید تا به انتها برسید. سپس به وسیله سیم‌های مفتولی که در اختیار دارید هر یک از ستون‌های میانی را انتخاب کرده و با سیم‌های مفتول خود به شکل قلاب مانند توری را به ستون بار دیگر محکم کنید.


چرا باید از تیرهای گرد برای فنس کشی استفاده کنیم؟

به این دلیل از میله‌های گرد استفاده می‌کنیم که پیچاندن توری به دور این میله از اشکال دیگر آسان‌تر خواهد بود. در نهایت، اگر میله‌های گرد در اختیار نداشتید، می‌توانید از پروفیل‌های مربعی استفاده کنید. البته اتصال توری به این پروفیل‌ها اندکی سخت‌تر خواهد بود.