PROFIL good

هیچ پروژه ساختمانی را نمی توان بدون استفاده از پروفیل به پایان رساند. در واقع این محصولات به صورت مقاطع طویل و توخالی می باشند که در ابعاد و اشکال مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. پروفیل های ساختمانی شامل انواع قوطی پروفیل در انواع ضخامت ها، لوله ها و یا پروفیل های باز و همچنین در جنس های متفاوت اعم از پروفیل های کامپوزیتی، آهنی و آلومینیومی می باشد. در دنیا این مقاطع مطابق با استانداردهای خاص واحد های صنعتی تولید می شود.


قیمت پروفیل ساختمانی

برای اطلاع ازقیمت دقیق  پروفیل موردنیاز،  ابتدا باید کارخانه‌ای که قرار است از آن پروفیل ساختمانی تهیه بشود انتخاب کرده و سپس ابعاد پروفیل و دیگر ویژگی‌های آن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. قیمت پروفیل با توجه به ویژگی‌های آن، کارخانه‌ی تولیدی، تغییرات ارز و … دستخوش تغییرات خواهد شد.

به عنوان مثال در ایران اغلب تولیدکنندگان این محصولات را مطابق با استاندارد DIN اروپا تولید می کنند در حالیکه در آمریکا پروفیل تحت استانداردهای ASTM و AISC ساخته می شوند. همچنین روش ساخت این مقاطع در واحدهای صنعتی متفاوت می باشد. دو روش کلی نورد سرد و گرم از انواع شیوه های تولید است. پروفیل هایی مانند میلگرد، لوله، قوطی و سپری و تسمه اغلب به شیوه نورد گرم و با حرارت دادن شمش فولادی تولید می شوند. به همین ترتیب انواع ناودانی، نبشی، چهارچوب ها به شیوه نورد سرد و با خم و برش ورق فولادی تولید می گردند. دسته ای از این محصولات جود دارد که به شیوه ترکیبی از این دو و به نام پروفیل مرکب تولید و به بازار عرضه می شوند.

قیمت این محصولات نیز تابعی از عواملی من جمله قیمت ورق مورد استفاده در ساخت، هزینه های جانبی و کارگاهی، نوع روش ساخت، قیمت روز ارز و… می باشد. بر همین اساس روزانه قیمت می تواند متفاوت باشد که شما می توانید قیمت روز پروفیل های ساختمانی را از سایت آهن نت دریافت  کنید.


مشخصات پروفیلهای ساختمانی

عمده کاربرد پروفیل های ساختمانی برای ساخت قاب و چهارچوب درب و پنجره، به صورت پروفیل های لنگه دری و انواع پروفیل های 507-508- 509 مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات قابلیت جوش پذیری و دقت ابعادی ضخامت و قطر بالایی دارد، همچنین کیفیت سطح کار و مقاومت در برابر فشار نیز در این محصولات بسیار زیاد است. از همین رو تاکنون محصولی برای جایگزین پروفیل ساختمانی به بازار معرفی نشده است.

ورق و تسمه فولادی، نیم رخ سپری T و نیم رخ Z هر سه از دیگر پروفیل های ساختمانی پرکاربرد می باشند. به طور کلی به ورق های فولادی با عرض کمتر از 160 میلیمتر تسمه می گویند، که در ساختمان سازی برای اتصالات و پوشش استفاده می شود. سپری ها در ساختمان سازی نقش اعضای مرکب در سازه را ایفا می کند. ضمن آنکه در ساخت خرپا، سقف شیروانی، درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند، و در نهایت نیمرخ ها با دارا بودن شکل ظاهری Z برای ساخت سقف های شیب دار کاربرد دارد.