قیمت طلای جهانی کاهش نمی یابد

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۱ درصد کاهش به ۱۶۶۸ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۶۶۹ دلار و ۸۰ سنت سید.

طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در میان مشکلات تورمی شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالا هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا جلسه دو روزه خود را در مورد نرخ بهره در ۲۰ سپتامبر آغاز کند و روز بعد تصمیم خود را اعلام کند. بازارها با افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده به طور کامل قیمت‌گذاری می‌کنند.

در همین حال، انتظارات تورمی کوتاه‌مدت مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد در یک سال گذشته رسید و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا یک درصد در هفته آینده افزایش دهد را کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶۰.۸۵ تن در روز جمعه از ۹۶۲.۰۱ تن در روز پنجشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد کاهش به ۱۹.۳۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۰۱.۴۶ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۲۱۱۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.