«کچاد» صدرنشین شد

بورس‌کالای ایران برترین‌های خود در هفته دوم اسفند (منتهی به ۱۲ اسفند) را براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه‌‌‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۵۱۰‌هزار تن کنسانتره و گندله سنگ‌آهن و شمش بلوم به ارزش نزدیک به ۲۲۵۴میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد. شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۴‌هزار و ۳۱۰تن مس کاتد، مس کم‌عیار و سولفور مولیبدن به ارزش بیش از ۲۱۰۴میلیارد تومان دوم شد.

فولادمبارکه اصفهان با فروش ۳۷‌هزار و ۷۰۰تن ورق سرد، رنگی، گالوانیزه و قلع‌اندود و تختال SM به ارزش بیش از ۱۵۴۰میلیارد تومان سوم شد. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ثبت معامله ۳۸۰‌هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش بیش از ۱۴۴۶میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

فولاد خوزستان با ثبت معامله ۵۸‌هزار و ۴۰۰تن شمش بلوم و تختال C به ارزش بیش از ۱۲۵۴میلیارد تومان پنجم شد. ذوب‌آهن اصفهان ۴۸‌هزار و ۸۵۶تن تیرآهن، میلگرد و بنزن را به ارزش بیش از ۱۲۵۰میلیارد تومان فروخت و ششم شد. پالایش نفت بندرعباس با فروش ۵۵‌هزار تن وکیوم‌باتوم و لوب‌کات سنگین به ارزش نزدیک به ۷۷۲میلیارد تومان هفتم شد. آهن و فولاد ارفع با ثبت معامله ۳۰‌هزار تن شمش بلوم به ارزش بیش از ۶۱۳میلیارد تومان هشتم شد. پالایش نفت اصفهان با فروش ۴۰‌هزار تن وکیوم‌باتوم به ارزش بیش از ۶۰۳میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد. پتروشیمی شهید تندگویان نیز با ثبت معامله ۱۲‌هزار و ۴۷۸تن پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و بطری و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف و ثبت ارزش ۵۴۶میلیارد تومان دهم شد.