صادرات ناودانی به ترکیه

صادرات ناودانی به ترکیه

صادرات ناودانی به ترکیه با توجه به اینکه کشور ترکیه موقعیت و شرایط سیاسی و جغرافیایی و با گذر از رویدادهای مهم تاریخی، علاوه بر صادرات، جهت بسیاری از کالاها از کشورهای دیگر ، امکان پذیر می باشد. مهمترین محصولات وارداتی آنها، سوخت، مواد شیمیایی و در سال های اخیر محصولات فولادی شامل میلگرد ، ناودانی ، شمش و سنگ آهن بوده است. بیشترین واردات ترکیه از کشور روسیه با 12.8 درصد صورت می گیرد و ایران نیز 4% سهم واردات ترکیه را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر ایران، 45 رقم کالای مورد نیاز ترکیه را، صادر می کند. از این رو ترکیه به ششمین بازار صادراتی ایران تبدیل شده است.

صادرات به ترکیه از سه روش زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر است ولی 90 درصد حجم صادرات ایران به ترکیه، از طریق زمینی و مرز بازرگان صورت می پذیرد. برای آشنایی بیشتر با مرز بازرگان و سایر مرزهای صادراتی ترکیه، به صفحه مرزهای صادراتی مراجعه نمایید.

یکی از عوامل مهم و قابل تأمل در صادرات ناودانی به ترکیه، الزامات قانونی کشور ترکیه می باشد که در قالب گواهی استاندارد اجباری و آنالیز کیفیت ناودانی مطرح گردیده است. لذا تیرآهن صادراتی به کشور ترکیه، باید با آگاهی و شناخت کامل از بازار ترکیه و طبق الزامات قانونی آنها انتخاب و خریداری گردند که این امر با همراهی کارشناسان آگاه و باتجربه مجموعه آهن نت ، به سهولت امکان پذیر خواهد بود.


به طور متوسط روزانه حدود پنج هزار مسافر ورودی و خروجی در این مرز تردد می کنند. در هر دو گمرک ترخیص مسافران شب ها تا دیروقت ادامه دارد و فعالیت مرز به علت اختلاف ساعت دو طرف مرز از ساعت 10:30 صبح آغاز می شود. تعداد پرسنل های گمرک رازی 60 نفر و میزان نفرات مشغول به کار در گمرک کاپی کوی 40 نفر است.


انواع کالاها از طریق راه زمینی و ریلی ایران در مرز رازی به کشورهای خارجی صادر می شود و عمده این کالاهای صادراتی شامل ایزوگام، آبمیوه، نمک صنعتی، انواع کنسانتره و سنگ کوب می شود. از مهم ترین عوامل رونق صادرات از این گمرک می توان به کاهش زمان ترخیص کالا و روان سازی رویه های گمرکی اشاره کرد. کشورهایی که مقصد صادراتی مرز رازی هستند شامل عراق، ارمنستان، آلمان، جمهوری آذربایجان، ایتالیا و ترکیه می شوند.


منبع : آهن نت