ناودانی آبرو گالوانیزه آهن نت

پروفیل آبرو که به آن گاتر شیروانی نیز اطلاق می‌شود، در قسمت انتهایی سقف ساختمان قرار می‌گیرد و با شرایط ساختمان به انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. از انواع مختلف آبروها می توان به موارد زیر اشاره نمود؛ لندنی، جعبه ای، فیتیله ای. هر کدام از این آبروها با با ورق گالوانیزه یا ورق مبارکه ساده و یا گالوانیزه رنگی با ضخامت و طول معینی تولید می شوند.


آبرو لندنی

این نوع پروفیل آبرو از ورق های گالوانیزه یا ورق اکسین با ضخامت 0.4 میلیمتر تولید می شوند. طول این پروفیل ها تا 3 متر هم می رسد. اما در صورتی که از ورق گالوانیزه رنگی برای تولید آبرو لندنی استفاده شود با ضخامت 0.4 تا 6 میلیمتر تولید و با طول آن نیز به 2 تا 2.5 متر می رسد.

تنوع در این نوع پروفیل آبرو بسیار زیاد است و به خوبی آب را در مسیر خود هدایت می کند. اما معایبی نیز دارند. از جمله این معایب می توان به خوردگی و پوسیدگی در طولانی مدت اشاره نمود. در این صورت باید به سرعت در صدد رفع مشکل برآمد و سریعا محل مشکل دار تعمیر و تعویض شود. در غیر این صورت باعث تشدید مشکل شده و خرابی ایجاد می نماید.


آبرو فیتیله ای

ورق آبرو فیتیله ای یا در اصطلاح قدیم آبرو پیچک قدیمی ترین نوع آبرو است که طرح آبرو لندنی بر اساس آن ساخته شده است. این طرح آبرو در ابتدا که ابزارآلات شیروانی کوبی تکمیل نبوده و شیروانی کوبی بیشتر به صورت دستی انجام می شده است، بیشترین کاربرد را برای ناودانی شیروانی داشته است. بیشترین ضخامت ممکن برای این نوع آبرو ۰.۵ میل است و با توجه به استفاده از ضخامت های بالاتر برای آبروهای گالوانیزه تقریبا استفاده از آن بسیار کم شده است. از مهم‌ترین مزایای آبرو فیتیله ای قیمت مناسب و نصب سریع و آسان آن می باشد. قسمت فیتیله شده یا پیچک شده آبرو توسط شیروانی کوب در هم فرو رفته و اصلاحا آبرو سر هم می‌شود.


آبرو جعبه ای (آبرو مستطیلی یا آبرو چهار گوش)

جنس آبرو جعبه ای از جنس ورق گالوانیزه است و با گذشت زمان در اثر برخورد و مجاورت با آب زنگ نمی‌زند و دچار پوسیدگی و اکسید نخواهد شد. آبرو جعبه ای به شکل چهارگوش مستطیلی یو (U) شکل است که با استفاده از دستگاه پرس بریک تولید می‌شوند. از نظر طول و ابعاد آبراه جعبه ای، ضخامت از ۰٫۸ الی ۱ میلی متر و طول ۲٫۵ متر در نظر گرفته می شود.

خود این ناودانی های جعبه ای نیز شامل دو نوع ناودانی جعبه ای کوچک و ناودانی جعبه ای بزرگ می شوند. آبروهای جعبه ای اکثرا در ساختمان های صنعتی و سوله ها به کار برده می شوند و با اهمیت به میزان بارندگی ناحیه ای که به کار برده شدند به سه دسته سایز یک 10 سانتی، سایز دو 12 سانتی و سایز سه 15 سانتی با ضخامت 1 میلی متر و به طول 2/5 متر و همینطور به صورت سفارشی و اختصاصی نیز قابل عرضه شدن هستند. برای نصب آبرو جعبه ای هم به مانند آبرو لندنی برای هر یک متر یک عدد دسته آبرو نیاز است.


امتیازهای استفاده از آبروهای جعبه ای

ضخامت این آبروها از آبروهای لندنی بیشتر است.

به دلیل ضخامت بالاتر طول عمر بالاتری نیز دارند.

برای سقف شیروانی نمای بسیار زیباتری دارند.

در قطعات پیش ساخته سازه ها و ساختمان ها کاربرد دارند.


کاربرد آبرو جعبه ای:

+ پارکینگ ها

+ در محیط های درمانی کاربرد دارند.

+ در مرغداری ها و گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

+ در مراکز صنعتی و تولیدی کاربرد دارند.

+ در ساندویچ پانل های سقفی نیز به کار می آیند.