Steel market

 در هفته گذشته شاخص بورس بازار دچار نوساناتی بود که در نهایتا به یک روند صعودی ختم شد در پی آن شاهد افزایش دلار هم بودیم. به طور مثال دلار در 13 شهریور   27.080 هزار تومان بوده است در حالی که در روزای پایانی هفته شاهد افزایش قیمت به واحد 27.530 هزار تومان هستیم و این روند افزایشی دلار به طبع بر روی بازار تاثیر مستقیمی می گذارد.

با ما با تحلیل بازار در هفته سوم شهریور ماه همراه باشید:


تحلیل میلگرد:

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد نوساناتی در بازار فولاد، بورس و هچنان دلار بودیم به طوری که در روز شنبه 6 شهریور ماه دلار نقدی در بازار 28.260 تومان معامله گردید این در حالی بود که شاخص بورس بیش از 25 هزار تومان رشد داشت ولی در بازار فولاد چه اتفاقی افتاد؟

بازار در هفته گذشته، با کاهش قیمت 250 تومانی رو به رو بود و این تغییر ناگهانی چنان در بازار فولاد تاثیرگذار بود که در طول هفته هم شاهد همین روند نزولی قیمت ها بودیم.

حال نگاهی میاندازیم به سایت آهن نت: برای هفته گذشته محصول میلگرد 8 آجدار A2 ابهر، در اولین روز کاری خود، با قیمت  17.950 شروع شد و آخر هفته با  17.500تومان به پایان رسید.


تحلیل ورق:

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد نوساناتی همچون کاهش قیمت در بازار فولاد بودیم به طوری کلی می توان گفت که در این هفته با کاهش قیمت 700 تومانی رو رو  بودیم.

حال نگاهی میاندازیم به سایت آهن نت: در هفته گذشته برای محصول ورق 3 میل برش خورده مبارکه، اول هفته شاهد قیمت  26.100 تومان بودیم ولی پایان هفته با  25.400 رو به رو شدیم.


تحلیل تیرآهن و هاش:

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد تغییراتی در بازار فولاد و دلار بودیم که این تغییرات بصورتی بوده است که باعث ثبات قیمت برای محصول تیرآهن شد.

حال نگاهی میاندازیم به سایت آهن نت: در هفته گذشته برای محصول تیرآهن IPE 12 ذوب آهن 125 کیلویی، اول هفته شاهد قیمت  2.200.000 تومان بودیم که تا آخر هفته با این روند پیش رفت.


تحلیل نبشی و ناودانی:

نبشی در هفته گذشته ، با کاهش، معاملات خود را شروع کرد و در طول هفته دچار نوسانات کاهشی و حتی ثبات قیمت شد این در حالی بود که برای محصول ناودانی هم با کمی تغییر شاهد همین روند بودیم. در این هفته بازار چه برای نبشی و چه برای ناوادانی، همچون هفته گذشته همان تغییرات را تقریبا با کمی جابه جایی دوباره تجربه کرد.

حال نگاهی میاندازیم به سایت آهن نت: در هفته گذشته برای محصول نبشی 5 گ 4 ، اول هفته شاهد قیمت  18.000 تومان بودیم و آخر هفته با 17.900 تمام شد و در هفته جاری با همان قیمت قبل شروع شد و با 17.600 ادامه دارد.

در هفته گذشته ناودانی 12 تبریز، با یک قیمت طول هفته را سپری کرد و آن هم 18.000 تومان بوده و در طول هفته جاری با 17.800 به کار خود ادامه میدهد.


تحلیل پروفیل:

در هفته دوم شهریور قیمت پروفیل با کاهش 300 تومانی شروع شد و با قیمتی ثابت هفته را پشت سرگذاشت این در حالی است که در هفته جاری ما شاهد همین روند البته با کمی تفاوت، یعنی کاهش 200 تومانی هستیم.

حال نگاهی میاندازیم به سایت آهن نت: در هفته گذشته برای محصول پروفیل چارچوب ساده، قیمت 29.000 تومان  در طول هفته شاهد بودیم ولی در هفته جاری همین محصول با قیمت 28.800 شروع شد و همچنان به کار خود ادامه میدهد.


تحلیل لوله و اتصالات:

در هفته گذشته بازار با قیمت ثابتی شروع شد و با همان قیمت ثابت هفته را پشت سرگذاشت در حالیکه در هفته جاری شاهد کاهش قیمت بودیم ولی تا آخر هفته تغییرات به صورت افزایشی پیش رفت.

حال نگاهی میاندازیم به سایت آهن نت: هفته گذشته برای محصول لوله صنعتی، شاهد قیمت بین 28.700 و 29.200 تومان بودیم که تا آخر هفته با همین روند پیش رفت ولی در هفته جاری با قیمت 26.200 شروع شد و آخر هفته با قیمت 28.800 رو به رو شد.


کلمات کلیدی:نبشی فولادی، ورق روغنی، ورق مبارکه اصفهان، ورق فولادی، میلگرد اصفهان، پروفیل اصفهان، ورق کاویان، تیرآهن ذوب آهن، هاش ذوب آهن، ورق گالوانیزه، ناودانی اروپایی