Steel market

در هفته گذشته شاخص بورس بازار دچار نوساناتی بود که در نهایتا به یک روند صعودی ختم شد که در پی آن شاهد افزایش دلار هم بودیم این تغییرات و نوسان های بوجود آمده به دلیل تعطیلات اخیر تاثیر مستقیمی بر بازار فولاد و معاملاتها  دارد . به طور مثال دلار در 26 مرداد یعنی هفته گذشته 26.910 هزار تومان بوده است در حالی که در روزای پایانی هفته جاری شاهد افزایش قیمت به واحد 27.820 هزار تومان هستیم و این روند افزایشی دلار به طبع بر روی بازار تاثیر مستقیمی می گذارد.

با ما با تحلیل بازار در هفته اول شهریور ماه همراه باشید:


تحلیل میلگرد:

در هفته گذشته بازار، معاملات خود را با افزایش قیمت شروع کرد و در طول هفته قیمت به دلیل تعطیلات اخیر بدون تغییر ماند.

 در سایت اهن نت برای محصول میلگرد 8 آجدار A2 ابهر، در اوایل هفته سوم مرداد ماه شاهد قیمت17.900 بودیم و این قیمت بدون تغییر به هفته بعدی هم منتقل شد.


تحلیل ورق:

در هفته گذشته بازار با ثبات قیمت معاملات خود را آغاز کرد و با افزایش قیمت هفته را سپری کرد در هفته جاری شاهد کاهش قیمت بودیم. بطورکلی میتوان گفت ورق در هفته اخیر هفته ای بدون نوسانی را سپری نمود.

نگاهی میندازیم به نمودار قیمت ها در سایت آهن نت: برای نمونه ورق 3 میل برش خورده مبارکه، در هفته گذشته  با 26.000 تومان شروع شد و در آخر هفته با قیمت 26.200 رو به رو شد. در هفته چهارم مرداد قیمت با کاهش 200 تومانی همراه بوده و در نهایت با قیمت 26.000 تومان به معاملات خود ادامه میدهد.


تحلیل تیرآهن و هاش:

در هفته گذشته بازار با یک ثبات قیمتی شروع به فعالیت کرد و با همان قیمت (بدلیل تعطیلات اخیر)، هفته به اتمام رسید.   در هفته جاری با فزایش قیمت روبه رو بودیم.

نگاهی میندازیم به نمودار قیمت ها در سایت آهن نت: برای نمونه تیرآهن12 IPE ذوب آهن 125 کیلویی، در هفته گذشته با 1.970.000 تومان شروع شد و با همین قیمت، هفته به پایان رسید ولی در هفته جاری با 1.9800.000 شروع شد.


با تحلیل نبشی و ناودانی:

در هفته چهارم مردادماه محصول نبشی، با قیمت ثابتی شروع بکار کرد  و در اواسط هفته به دلیل تعطیلات با همان روند پیش رفت این در حالی بود که در سوی دیگر بازار، برای محصول ناودانی همین روند را شاهد بودیم.

در هفته اول شهریور، نبشی، با افزایش قیمت 300 تومانی شروع بکار کرد در حالیست که محصول ناودانی با افزایش قیمت 200 تومانی شروع شد و این روند همچنان در طول هفته ادامه دار میباشد.


تحلیل پروفیل:

در هفته چهارم مرداد ماه، بازار به دلیل تعطیلات، معاملات خود را با قیمت ثابتی انجام داد ولی در اولین روز کاری هفته جاری قیمت با افزایش چشمگیری روبه رو شد و در طول هفته تحت تاثیر نوسان به فعالیت خود ادامه داد.

نمودار قیمت در سایت اهن نت نشان میدهد که در هفته گذشته قیمت پروفیل چارچوب ساده 6 متری، 27.500 تومان بوده است ولی هفته جاری، در روز اول شاهد با قیمت 28.600 تومان بودیم و با تاثیر از نوسانهای موجود با کاهش 100 تومانی هم مواجه بودیم و همچنین این تغییرات تا اخر هفته ادامه دار خواهد بود. .  


تحلیل لوله:

در هفته چهارم مرداد ماه، محصولات لوله با افزایش قیمت همراه بود و این روند افزایشی در هفته جاری شهریور ماه هم ادامه دار بود بطوری که در طول هفته، همچون هفته ای گذشته به همین روند افزایشی خود ادامه داد.

نمودار قیمت در سایت اهن نت برای لوله صنعتی، در هفته گذشته، قیمت 27.700 تومان را نشان میدهد و در هفته جاری معاملات بین قیمت 28.900 تا  29.500 تومان در رفت و آمد بود.


کلمات کلیدی:نبشی فولادی، ورق روغنی، ورق مبارکه اصفهان، ورق فولادی، میلگرد اصفهان، پروفیل اصفهان، ورق کاویان، تیرآهن ذوب آهن، هاش ذوب آهن، ورق گالوانیزه، ناودانی اروپایی