Construction

5 مرحله مهم در ساخت ساز ساختمان که فولاد نقش بسزا و مهمی دارد:


خاک برداری فوندانسیون

فوندانسیون، به طور معمول از بتن و سایر مصالح ساخته می شود. وقتی قالب برای ساخت بتن آماده می شود، پیمانکار معمولاً میلگرد را در قالب ها قرار داده میشود تا استحکام بیشتری به بتن اضافه شود. در این مرحله از اشیاء دیگری مانند ستون های نگهدار پی و پیچ های مهار نیز نصب می شوند.


ساخت اسکلت ساختمان

4 نوع روش اسکلت بندی وجود دارد، اما متداول ترین روش در ایران، اسکات بندی فلزی یا بتنی است. در اسکلت بندی چوبی با استفاده از گل میخ های فولادی و یا چوبی برای ساخت چارچوب ساختمان صورت می گیرد.


 درها و پنجره ها

پس از مرحله چارچوب بندی، نوبت به نصب درها و پنجره ها می رسد. انواع مختلفی از مواد اولیه برای در و پنجره از جمله کامپوزیت، آلومینیوم، چوب، فایبرگلاس و وینیل وجود دارند.


 دیوارپوشی و سقف سازی

روکش دیوارهای خارجی می تواند با استفاده از موادی از قبیل چوب، فولاد، آلومینیوم، سدر، فیبر سیمانی و وینیل انجام می شود. روکش فیبر سیمانی بیشترین هزینه و بیشترین دوام را دارد؛ در حالی که روکش چوبی در برابر نور آفتاب مقاوم نیست.

انواع مواد اولیه برای سقف عبارتند از کاشی، فلز، توفال، اسفنج و غیره است


لوله کشی و برق کشی ساختمان

پیمانکاران، ضمن نصب کانال های HVAC، نصب جعبه های خروجی برق و لوله کشی را نیز آغاز می کنند. سپس بعد از مرحله عایق کاری، نصب دیوار کاذب و رنگ آمیزی، نوبت به نصب چراغ ها و توالت توسط آنها می رسد.