steel

 فولاد از هر نوعی که باشد از کربن و آهن تشکیل شده است و میزان کربن و آهن به کار رفته در آن است که مشخص می کند این نوع فولاد برای چه کاری مناسب است.  فولاد سردکار دارای درصد کربن زیادی بوده و برای اینکه در هنگام حرارت دید ن مقاومت و حالت پذیری آن بهتر شود آن را با عناصر دیگری مانند کروم، تنگستن و منگنز ترکیب می کنند.


خصوصیات فولاد سرد کار:
به طور کلی این نوع فولاد دارای خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر تنش ، شکل پذیری خوب، مقاومت در برابر ضربه و استحکام بالا است. از جمله ایراداتی که این نوع فولاد دارد این است که برخی ویژگی های خود را در دمای بالا از دست می دهد  و دیگر این که برش دهی و جوشکاری این فولاد ها معمولا ضعیف انجام می شود.

کاربرد فولاد سردکار:
این نوع فولاد یکی از پرکاربرد ترین نوع فولاد برای تولید پانچ و میلگرد، قالب های مارک زنی ،تیغ آسیاب،سمبه و قلاب می باشد.این نوع فولاد به دلیل شکل پذیری بالایی که در برابر حرارت دارد و در عین حال احتمال شکنندگی زیادی دارد نیاز به تخصص بالا و استفاده از ابزار آلات دقیق دارند.
از فولاد سرد کار برای تولید میلکرد نیز استفاده می شود.اندازه این میلگرد ها متفاوت بوده و بسته به ضخامت آن از عناصر شیمیایی مختلفی در ترکیبات آنها استفاده می شود.