market

هفته گذشته شاخص بورس و دلار بازار دچار نوساناتی بود از جمله کاهش بوده است که نتیجه ی که میتوان از این جمله گرفت آن است که در پی نوسانات بوجود آمده در بازار، در طی یک هفته اخیر شاهد کاهش دلار و شاخص بورس جهانی بودیم، که این تغییرات و نوسان های موجود، تاثیر مستقیمی بر بازار فولاد و معاملاتها دارد. به طور مثال دلار در6 شهریور یعنی هفته گذشته 28.260 هزار تومان معامله شده در حالی که در روزای پایانی هفته جاری شاهد افزایش قیمت به واحد 26.950 هزار تومان هستیم و این سیر کاهشی دلار به طبع بر روی بازار تاثیر مستقیمی می گذارد.

با ما با تحلیل بازار در هفته اول شهریور ماه همراه باشید:


تحلیل میلگرد:

در هفته گذشته بازار، معاملات خود را با افزایش قیمت شروع کرد و چند روزی با سیر صعودی همراه بود ولی ادامه راه را با قیمتی ثابتی سپری کرد.

در سایت اهن نت برای محصول میلگرد 8 آجدار A2 ابهر، در هفته گذشته شاهد قیمت18.000 تومان بودیم  و تا اخر هفته با 18.200 تومان به پایان رسید.


تحلیل ورق:

در هفته گذشته بازار با ثبات قیمت معاملات خود را آغاز کرد و با افزایش قیمت هفته را سپری کرد ولی در هفته دوم شهریور ماه در اولین روز کاری، بازار با 50 تومان کاهش قیمت معاملات خود را شروع کرد.

هم اکنون نگاهی داریم به نمودار قیمت ها در سایت آهن نت:

برای نمونه ورق 3 میل برش خورده مبارکه، در هفته گذشته  با 26.000 تومان شروع شد و در آخر هفته با قیمت 26.400 به پایان رسید ولی در هفته دوم با قیمت 26.350 تومان شروع کرد.


تحلیل تیرآهن و هاش:

در اولین هفته شهریور ماه بازار معاملات خود را با افزایش قیمت شروع کرد و در طول هفته شاهد نوساناتی همچون کاهش یا حتی ثبات قیمت بودیم ولی در نهایت، پایان هفته با کاهش 20 تومانی رو به رو شد. بازار، هفته دوم را  با یک روندی صعودی شروع کرد

هم اکنون نگاهی داریم به نمودار قیمت ها در سایت آهن نت:

برای نمونه تیرآهن12 IPE ذوب آهن 125 کیلویی، در هفته اول با 2.040.000 تومان شروع شد و با قیمت 2.020.000 به پایان رسید. هفته دوم با قیمت 2.030.000 شروع شد.


با تحلیل نبشی و ناودانی:

در هفته اول شهریور ماه، برای نبشی، ثبات قیمت تا آخر هفته را شاهد بودیم و این روند تا اواسط هفته جاری ادامه دار بود تا اینکه در اواسط هفته با کاهش  قیمت 150 تومانی روبه رو شد و با همین روند به معاملات خود ادامه میدهد.

ناودانی هم به همین منوال هفته پیش را سپری کرده است  ولی با  یک تفاوت جزئی، که این محصول با کاهش 200 تومانی همراه بود.

نمودار قیمت در سایت آهن نت: برای نبشی7 گ4 ، در هفته گذشته بازار با قیمت 18.500 تومان شروع شد و تا آخر هفته حتی هفته دوم را با ثبات قیمت پیش برد ولی در اواسط هفته جاری، بازار با قیمت 18.350 روبه رو شد.

ناودانی12، در هفته گذشته اولین روزی کاری با قیمت 18.400 تومان شروع شد و با همین قیمت تا هفته جاری پیش رفت ولی در اواسط هفته با قیمت 18.200 رو به رو شد و به معاملات خود در بازار ادامه می دهد.


تحلیل پروفیل:

در هفته چهارم مرداد ماه، بازار به دلیل تعطیلات، معاملات خود را با قیمت ثابتی انجام داد ولی در اولین روز کاری هفته جاری قیمت با افزایش چشمگیری روبه رو شد و در طول هفته تحت تاثیر نوسان به فعالیت خود ادامه داد.

نمودار قیمت در سایت اهن نت نشان میدهد که در هفته گذشته قیمت پروفیل چارچوب ساده 6 متری، 27.500 تومان بوده است ولی هفته جاری، در روز اول شاهد با قیمت 28.600 تومان بودیم و با تاثیر از نوسانهای موجود با کاهش 100 تومانی هم مواجه بودیم و همچنین این تغییرات تا اخر هفته ادامه دار خواهد بود. .


تحلیل لوله:

در طول هفته گذشته بازار با افزایش قیمت سپری شد ولی در هفته جاری، با کاهش قیمت مواجه شدیم.

نمودار قیمت در سایت اهن نت برای لوله صنعتی، در هفته گذشته، قیمت بین 29.600 تومان و 29.900 تومان بوده است  این در حالی است که در اولین روز کاری بازار در هفته دوم شهریور ماه، معاملات با قیمت 29.400 تومان تا  29.700 تومان شروع شد و اخر هفته با قیمت های بین 29.000 و 28.000 به پایان رسید.


کلمات کلیدی:نبشی فولادی، ورق روغنی، ورق مبارکه اصفهان، ورق فولادی، میلگرد اصفهان، پروفیل اصفهان، ورق کاویان، تیرآهن ذوب آهن، هاش ذوب آهن، ورق گالوانیزه، ناودانی اروپایی